"Zo zberu dát vyplýva, že z 2069 základných škôl, ktoré navštevovalo
469.536 žiakov, sa ako najproblematickejšie javia školy do 150 žiakov,
takzvané 'málotriedky', ktoré navštevuje asi 60.000 žiakov," poznamenalo ministerstvo školstva. Z celkového počtu 948 škôl, ktoré navštevuje do 150 žiakov, nemalo telocvičňu 726.
V prípade škôl, ktoré navštevuje od 600 do 1000 žiakov z celkového počtu
139, nemalo na základe informácií rezortu školstva telocvičňu 22.
Ministerstvo poznamenalo, že z údajov, ktoré má k dispozícii z roku
2020, bolo na Slovensku päť škôl nad 1000 žiakov, pričom telocvičňu
nemala jedna veľká škola. "K dispozícii sú aj dáta spracované úradom
splnomocnenca vlády SR pre mládež a šport, ktoré sú verejne dostupné,
avšak neobsahujú práve údaje o školách s počtom do 150 žiakov," poznamenali z ministerstva školstva.
Ministerstvo školstva už v ostatnom období podstúpilo viacero krokov
smerujúcich ku skvalitneniu školskej športovej infraštruktúry. "V
rokoch 2020 a 2021 bolo poskytnutých okolo osem miliónov eur na riešenie
havarijných stavov školskej športovej infraštruktúry. Evidujeme
množstvo už existujúcej športovej infraštruktúry, ktorá je v havarijnom
stave a rezort školstva priebežne vyčleňuje finančné prostriedky na jej
opravu," priblížilo ministerstvo.
Fond na podporu športu každoročne zverejňuje výzvu na budovanie
(výstavbu, modernizáciu, rekonštrukciu) športovej infraštruktúry. V
rokoch 2021 a 2022 bolo rozdelených 56 miliónov eur aj na školskú
športovú infraštruktúru. "Zároveň sa nám podarilo presadiť to, aby
bola školská športová infraštruktúra (využiteľná aj mimo školského
vyučovania) súčasťou návrhu Partnerskej dohody s Európskou komisiou na
najbližšie programové obdobie štrukturálnych fondov EÚ 2021 - 2027," doplnili z rezortu školstva.
"Riešenie problematiky chýbajúcich školských športovísk je pre
ministerstvo školstva prioritou bez ohľadu na iniciatívu týkajúcu sa
zvyšovania počtu hodín telesnej výchovy," dodali z ministerstva
školstva. Rezort tvrdí, že v prvom rade je potrebné skvalitniť hodiny
telesnej výchovy na prvom stupni základných škôl a následne riešiť
zvyšovanie ich počtu.